قالیباف:‌ هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود-راهبرد معاصر
قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشور‌های آسیایی: ایران از هر توافق در لبنان حمایت می‌کند ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ قالیباف در گفتگو با المیادین: سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند دستور رییس جمهور برای تامین مسکن خانواده‌های جانباختگان معدن طبس اعترافات تکان‌دهنده عضو جیش الظلم به ناامن‌سازی محور مواصلاتی چابهار قالیباف از بیروت راهی ژنو شد میهمان نوازی خاص رئیس مجلس لبنان | نبیه بری شخصا از قالیباف پذیرایی کرد + فیلم توضیحات معاون پزشکیان درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری فرمانده جدید سپاه حفاظت هواپیمایی منصوب شد دیدار قالیباف با جمعی از نمایندگان مجلس لبنان و روسای احزاب فلسطینی جزئیات تشییع پیکر سردار نیلفروشان در مشهد، تهران و اصفهان رهبر انقلاب بر پیکر شهید نیلفروشان نماز می‌خوانند روابط عمومی سپاه: پیکر سردار نیلفروشان کشف شد | مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت مرحوم حاج حبیب‌الله پورمحمدی هدیه ویژه قالیباف به رئیس‌جمهور تاجیکستان + عکس 
در نشست فوق‌العاده PUIC؛

قالیباف:‌ هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فوق‌العاده PUIC در ژنو گفت: هر نوع همکاری، کمک، گفتگو، پروژه سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نشست فوق‌العاده PUIC در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو، اظهار کرد: قبل از ژنو به بیروت رفتم تا صدای مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به ژنو برسانم. جمهوری اسلامی آماده کمک به ایجاد مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی رژیم صهیونیستی است. هر نوع همکاری، کمک و گفتگو و پروژه سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

 

متن کامل سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

برادران و خواهران عزیز

سلام علیکم

خداوند را بابت فرصتی که برای گفت‌وگو با شما برادران و خواهران عزیز فراهم شده سپاس می‌گویم و از شما بابت مشارکت در شکل‌گیری این اجلاس مهم تشکر می‌کنم.

دوستان عزیز

فکر نمی‌کنم لازم باشد توضیح بدهم که در چه وضعیت حساس و مهمی قرار داریم. دنیای اسلام شرایط بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند. من سال‌ها به عنوان یک سرباز برای وطنم خدمت کرده‌ام و در کنار آن با مسائل ژئوپلتیکی به عنوان یک موضوع علمی سروکار داشته‌ام تجربه همه این سال‌ها به من آموخته در شرایطی بحرانی، هیچ چیز مهم‌تر از آن نیست که یک تصویر و روایت مشترک از وضعیت وجود داشته باشد. پرسشی که من در این زمان کوتاه می‌خواهم با شما در میان بگذارم این است: آیا جهان اسلام می‌داند با چه چیزی روبروست؟

همکاران محترم

من وقتی به این می‌اندیشیدم که در این اجلاس مهم با برادران و خواهران مسلمان خود چه مطلبی را باید در میان بگذارم، تصویر آن دختر بچه نازنین فلسطینی را جلو چشم داشتم که با چشم‌های گریان به دوربین فیلمبردار نگاه می‌کرد و می‌گفت: «چرا اینها می‌خواهند ما را بکشند؟ من که اسلحه ندارم! چرا اینها ما را بمباران می‌کنند؟» این سوال، بنیادی‌ترین سوالی است که همه ما باید به آن فکر کنیم و البته تمام جواب‌ها را نیز در درون خود نهفته دارد. رژیم جعلی اسرائیل، همه ظاهرسازی‌ها را کنار زده و بی محابا در حال جنایت علیه مسلمانان است. این اتفاقی نیست که فقط در غزه یا لبنان بیفتد. رژیم غاصب اسرائیل برنامه‌ای بزرگ برای تکرار این جنایات در سراسر قلمرو اسلامی دارد و با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای غربی به دنبال رسیدن به نقطه‌ای است که هر زمان لازم دانست، در هر نقطه‌ای از جهان اسلام، هر جنایتی را علیه هر رهبر اسلامی انجام بدهد و از هر مجازاتی مصون بماند. این مسئله مشترک ماست. آیا جهان اسلام بناست بایستد و فراگیر شدن شرارت به همه قلمرو خود را نظاره کند؟ من چنین گمانی به آزادگان و مجاهدان دنیای اسلام ندارم. آن روز هرگز نخواهد رسید.

خانم‌ها و آقایان
من قبل از اینکه به ژنو بیایم، به لبنان سفر کردم. با مسئولین و مردم آنجا صحبت کردم. آنها از من خواستند که صدای مظلومیت و ایستادگی آن‌ها را به شما برسانم. آنها از ما اقدام عملی می‌خواهند.

ما روزهای مهمی در پیش داریم و باید تصمیم بگیریم. اگر بتوانیم تصمیم جمعی بگیریم پیروزی نزدیک و نصرت خداوند حتمی است، و اگر در این کار موفق نشویم همه هزینه خواهیم پرداخت. اسرائیل می‌خواهد همه زیرساخت‌های منطقه را کنترل کند و اگر موفق نشد، آنها را منهدم نماید. در چنین شرایطی وحدت و کنار هم ایستادن یک الزام امنیتی برای همه ماست. ما در جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به یک تلاش فوری و قوی برای ایجاد یک مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی هستیم و به سهم خود از هیچ تلاشی برای رفع شدن این خطر از سر امت نبی مکرم اسلام فروگذار نخواهیم کرد.

همکاران عزیز

برادران و خواهران

مقاومت ضد اسرائیلی در منطقه به یاری امت اسلامی چشم دوخته است. دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ منحوس خود قرار دارد و ما در موقعیتی منحصر به فرد برای پایان دادن به این شرارت تاریخی در منطقه خود قرار داریم. اسرائیل اکنون تلاش می‌کند ضعف‌ها و محدودیت‌های بی سابقه خود را پشت سر ژست‌های تهاجمی بپوشاند تا مانع اتحاد امت شود. صهیونیست‌ها به القا ترس و اختلاف در جهان اسلام امید بسته‌اند. کافی است شجاع باشیم و پشت یکدیگر بایستیم. آنگاه توهمی به نام صهیونیسم جنایتکار برای همیشه پایان خواهد یافت.

دوستان عزیز

ما در جمهوری اسلامی ایران با خون بهترین و عزیزترین مردانمان وارد این میدان شده‌ایم. جهان اسلام می‌تواند با برداشتن چند گام اساسی، قبل از آنکه دیر شود دشمن را متوقف کند. ما نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفت‌وگو با رژیم، و متوقف کردن هر نوع پروژه سیاسی و اقتصادی هستیم که اسرائیل را یاری کند. امت اسلامی باید فشار یکپارچه و مؤثر برای توقف این رژیم کودک کش به آمریکا وارد کند. شریان‌های حیاتی رژیم اسرائیل اکنون در کنترل امت اسلامی است من اطمینان دارم خداوند به خون‌های مجاهدین و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطین، برکت خواهد داد و جهان اسلام طعم روزهای شیرین بدون اسرائیل را خواهد چشید. امیدوارم آن روز را ببینیم، و اگر ندیدیم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسرائیل شهید شد.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار